West Coast

Dealbreaker
Another You - Madeline Juno

好听

陆维luv baker:

【“替代”】

德国创作型女歌手Madeline Juno新单The Unknown马德琳生于1995年8月11日,她的父亲是鼓手,母亲是钢琴家,她在12岁的时候,开始弹吉他,写她自己的歌曲。2014年3月发行的个人首张专辑。

强烈推荐一下她的Salvation (Deluxe Version)这张专辑,网易云上是全免费的,但我觉得完全有理由去苹果上买下来,好听到想为她花钱。

她的嗓音带有强烈的绝望抑郁,平静,高音如水滴升云,特别在Salvation (Deluxe Version)中,特质得到了完全的体现。

歌词(翻译自缺氧书生

"you kiss like everytime
你每次接吻
was the last time"
都像是生离死别一样
was all you said
你总是这样说
and I replied
我回答
"don't get me wrong
不要误会我
but you never know
但你从来不知道

and I'm of the cautious kind"
我缺乏安全感
see, I turned my back
看到没,我转过身
and you were gone
你就离开了
you packed your one bag and left me alone
你整理好了行李,留下我孤身一个人
I heard you moved on
我听说你放下了这段感情
and you date the girl from work
你和一个女同事在约会
I should care less, I know
我不该在意的,我明白
I'm stuck in the past
可我被困在了过去里
and now you keep moving fast
而你却很快地离开
though I pretended to
尽管我再假装
I'm not over you
但我还是忘不了你
I'm not over you
我还喜欢你
I'm not over you
我还想着你
and when my lovesickness is through
当我的相思痊愈
I'm gonna find another you
我会寻找另一个你
and I was a fool and I was blind
我是个盲目的傻瓜
I lost my smile and my mind
我失去了我的微笑,变的癫狂
on the line
不顾危险
It was my heart on the line
我的心在悬崖边
so I was kinda like nothing to you
所以对你来说我什么都不是
am I right
对吗
and most nights I wish we'd never met
多少个夜晚我一直希望我们从未遇见
and now I was in regret and denial
我现在活在悔恨里,一直在逃避
and I apologize
我向你道歉
I moved on if I could
如果可以,我会走出这片阴影
and I know I'm stuck in the past
可我知道,我依旧困在过去
and now you keep moving fast
而你却走进了新的生活,步履不歇
though I pretended to
尽管我极力假装
I'm not over you
但我依旧忘不了你
I'm not over you
我还喜欢你
I'm not over you
我还想念你
and when my lonelyness is through
当我的孤独痊愈
I'm gonna find another you
我会寻找另一个你
Oh~oh~oh~oh~oh~oh~
哦~
you shouldn't play with hearts
你不该这样玩弄一颗心
and didn't your daddy teach you
难道你爸爸没教过你吗
don't say words you don't mean
不要说那些违心的话
I hold on to them
我一直记得
I can't forget them
我无法忘记那些
and I wonder when
我不知何时
karma strikes your way
你才能得到报应
and I know I'm stuck in the past
我知道,我被困在了过去
and now you keep moving fast
而现在,你很快开始新的生活,未曾停止
and though I pretended to
尽管我努力假装
I'm not over you
但我忘不了你
and I know I'm stuck in the past
我知道我被困在了过去
and now you keep moving fast
而你却迅速开始了新的生活
and though I pretended to
即使我再假装
I'm not over you
可我仍忘不掉你
I'm not over you
我依旧喜欢着你
I'm not over you
我好想你
and when my lonelyness is through
当我走出孤独
I'm gonna find another you
我会寻找另一个你
Oh~oh~oh~oh~oh~oh~
哦~

评论

热度(128)